Батькам
Дивись соціальний ролик, що переміг на Венеціанському кінофестивалі
  
  
ЯК ВИХОВУВАТИ ДИТИНУ, ЯКА МАЄ ОЗНАКИ ОБДАРОВАНОСТІ
Поради батькам:
- подавайте приклад (найбільш ефективно в дошкільному і молодшому шкільному віці);
- створіть у домашніх умовах оточення, що сприяє прояву і розвитку творчих здібностей дитини;
- «заражуйте» дітей своєю любов'ю до творчості;
- виявляйте гнучкості поведінки в певній ситуації;
- виховуйте в дитини звичку якнайчастіше говорити «так»;
- дотримуйте демократичного стилю спілкування;
- боріться з усілякими проявами конформізму (пристосовництво,бездумне наслідування загальних суджень);
- підтримуйте самостійність дитини;
- пропонуйте дитині такий матеріал, з яким вам самому подобається працювати;
- долайте побоювання перед несподіваними питаннями.
Батькам у спілкуванні з обдарованими дітьми рекомендується:
- проявляти серйозне ставлення до запитань і висловлень дитини;
- надавати дитині можливість демонструвати свої досягнення;
- надавати дитині місце для занять;
- демонструвати дитині, що її люблять такою, як вона є, а не за досягнуті успіхи;
- надавати допомогу в поліпшенні результатів її роботи;
- привчати дитину мислити самостійно;
- регулярно читати дитині цікаву в пізнавальному плані літературу;
- спонукати дитину до фантазування, придумування історій;
- уважно ставитися до особистих потреб дитини;
- знаходити час для того, щоб побути з дитиною наодинці;
- не карати дитину за ненавмисно зроблені помилки;
- надавати допомогу в її експериментуванні з навколишнім середовищем у пізнавальних цілях;
- спонукати дитину до того, щоб знаходити проблеми і вирішувати їх;
- надавати допомогу в її особистісному розвитку;
- розвивати в дитини позитивне сприйняття своїх здібностей;
- довіряти дитині;
- стимулювати самостійність дитини.
Типові варіанти батьківської поведінки і відносини,
що стимулюють позитивну поведінку дітей (за Д. Льюїсом)
- Я поставив стенд, на якому дитина може демонструвати свої роботи.
- Я не лаю дитину за безлад в її кімнаті чи на столі, якщо це пов'язано з творчим заняттям і робота ще не закінчена.
- Я виділив дитині кімнату (або частину кімнати) виключно для її занять.
- Я показую дитині, що її люблять такою, як вона є, а не за її досягнення.
- Я доручаю дитині посильні турботи.
- Я допомагаю дитині будувати її власні плани і приймати рішення.
- Я беру дитину в поїздки по цікавих місцях.
- Я допомагаю дитині поліпшити результат її роботи.
- Я допомагаю дитині нормально спілкуватися з дітьми з різних соціальних і культурних шарів.
- Я встановлюю розумний поведінковий стандарт і стежу, щоб дитина його дотримувалася.
- Я ніколи не говорю дитині, що вона гірша чи краща
- Я відповідаю на всі запитання і реагую на висловлювання дитини.
- Серйозні питання і висловлювання дитини я сприймаю всерйоз.
- Я забезпечую дитину книгами і матеріалами для її улюблених занять.
- Я привчаю дитину мислити самостійно.
- Я регулярно читаю дитині.
- Я привчаю дитину до читання з дитинства.
- Я спонукаю дитину придумувати історії, фантазувати.
- Я уважно ставлюся до індивідуальних потреб дитини.
- Я знаходжу час щодня, щоб побути з дитиною наодинці.
- Я заохочую участь дитини у плануванні сімейних справ і подорожей.
- Я ніколи не дражню дитину за помилки.
- Я хвалю дитину за вивчені вірші, розповіді, пісні.
- Я вчу дитину вільно спілкуватися з дорослими будь-якого віку.
- Я спонукаю дитину знаходити проблеми і вирішувати їх.
- Я не хвалю дитину безпредметно і нещиро.
- Я чесний в оцінці своїх почуттів до дитини.
- Не існує тем, які я зовсім виключаю для обговорення з дитиною.
|